Internetinių svetainių savininkai visuomet siekia užtikrinti kuo didesnį lankytojų srautą, tad įprastai tenka pagalvoti apie įvairius internetinio puslapio populiarinimo būdus. Niekam ne paslaptis, kad geriausi rezultatai pasiekiami tada, kuomet pavyksta pritraukti tikslinę svetainės lankytojų auditoriją, o tą įgyvendinti gali padėti SEO paslaugos arba Google Ads reklama. Nors abu šie pasirinkimai garantuoja, kad pagal tam tikrus raktinius žodžius interneto vartotojams svetainė bus lengviau pasiekiama, tačiau šios galimybės nėra tapačios. Jei dvejojate, kuris šių sprendimų galėtų būti palankesnis, pravartu apžvelgti pagrindinius SEO paslaugų ir Google Ads skirtumus.
Kuri galimybė leidžia užsitikrinti klientų pasitikėjimą?
Nors pasirinkus SEO paslaugas arba Google Ads reklamą visada galima užtikrinti, kad svetainė pagal tam tikrus raktažodžius bus randama kur kas paprasčiau, tačiau tenka pastebėti, kad interneto vartotojai kur kas labiau pasitiki natūralia paieška nei reklaminiais skelbimais. Pasirinkus Google reklamą galima būti užtikrintiems, kad ant reklaminio skelbimo paspaus maždaug penktadalis tam tikrą paiešką vykdžiusių vartotojų, tačiau didžioji jų dalis mieliau rinksis natūraliai rastus rezultatus.
Kaip greitai pasiekiami rezultatai?
Užsakius Google reklamą jau labai greitai galima pastebėti, kad internetinės svetainės lankytojų srautas tapo gerokai didesnis: kai tik reklama yra patvirtinama, reklaminis skelbimas netrukus yra pradedamas rodyti, tačiau tuomet, jei nusprendžiama rinktis SEO paslaugas, prireiks šiek tiek laiko, kol pavyks pasiekti pastebimų rezultatų. Įprastai pirmuosius rezultatus galima pastebėti praėjus maždaug porai mėnesių, tačiau tai visuomet priklauso nuo pasirinktų raktinių žodžių bei jų konkurencingumo.
Kuris pasirinkimas leidžia tikėtis ilgalaikių rezultatų?
Google Ads reklama yra užsakoma tam tikram laikotarpiui, kuriam pasibaigus į reklamą tenka investuoti pakartotinai. Jei klientų pasirinkimu tampa SEO paslaugos, pasiekti rezultatai tampa kur kas igalaikiškesni, todėl tai galime laikyti tikrai ženkliu SEO paslaugų pranašumu. Pasiektų rezultatų palaikymas užima kur kas mažiau laiko, todėl tai reikalauja gerokai mažesnių investicijų. Pasirinkus Google reklamą tenka mokėti už kiekvieną reklamos paspaudimą: reklaminiai skelbimai yra rodomi tol, kol nėra išeikvojamas numatytas biudžetas, o pasirinkus SEO optimizaciją už tai mokėti nereikės.
Vartotojų rinkos plėtimas
Jei prekės ar paslaugos yra orientuotos į užsienio rinkas, Google reklama pasiteisins tikrai ne visada. Nors Google paieška visoje Europoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose yra pati populiariausia, tačiau tam tikrose šalyse šis paieškos įrankis yra sulaukęs ne tokio didelio susidomėjimo (pavyzdžiui, Afrikos šalyse dažniausiai yra pasirenkama Facebook socialinio tinklalapio paieška, Rusijoje – Yandex paieškos sistema, ir t.t.) SEO optimizavimas galima būti atliekamas ne tik Google, bet taip pat ir kitoms paieškos sistemoms, todėl turėtumėte pagalvoti, kuris galimų sprendimų garantuotų geriausią rezultatą.
Kiek tai kainuos?
Svarstant, kuri galimybė būtų palankesnė – SEO paslaugos ar Google Ads reklama, neretai yra teiraujamasi, kiek tai gali kainuoti. Palanku yra tai, kad užsakant Google reklamą gali būti reikalingas visai nedidelis biudžetas, o šios reklamos efektyvumas užtikrins, kad visos investicijos ganėtinai greitai atsipirks. Google reklamos kainai įtakos turi tai, kokie konkretūs raktiniai žodžiai yra pasirenkami (pavyzdžiui, jei jų konkurencingumas yra labai didelis, vieno paspaudimo kaina gali gerokai šoktelėti į viršų). Užsakant SEO paslaugas mokama už konkrečių raktinių žodžių arba vidinių puslapių, kuriuose yra tie raktiniai žodžiai optimizavimą. SEO procesas vyksta lėčiau, bet rezultatai išlieka daug stabilesni. Pavyzdžiui, pasibaigus Google Ads biudžetui – tą pačią dieną baigiamas reklamos rodymas, o tuo pačiu pasibaigia naujų lankytojų srautas į Jūsų svetainę. SEO optimizacijos atveju – tam tikrą laiką keliami raktiniai žodžiai, o paskuj vyksta jų pozicijų palaikymas (išsaugojimas) – tad drastiškų pozicijų kritimų, kokybiškai atlikus darbus, neturi būti.
Sprendimas gali priklausyti nuo numatyto biudžeto
Kai kurių internetinių svetainių siūlomos prekės ar paslaugos net ir atlikus tinkamą SEO optimizavimą gali neužtikrinti pakankamai gero rezultato, tačiau tai nereiškia, kad SEO paslaugos nebus pakankamai efektyvios. Pavyzdžiui, jei internetinė svetainė yra paleidžiama tik gana ribotam laikui (pavyzdžiui, tam tikros akcijos laikotarpiu), investuoti į SEO paslaugas gali būti pernelyg brangu, tad tokiu atveju bus kur kas palankiau rinktis Google reklamą, nes tokiu atveju galėsite nustatyti ne tik būsimą biudžetą, bet ir reklamos transliavimo laikotarpį. Vis dėlto, turėkite omeny tai, kad reklaminiai skelbimai bus rodomi tik tada, kai reklamos sąskaitoje vis dar bus likę pinigų – kai dienos biudžetas bus išeikvotas, baigsis ir reklaminio skelbimo parodymai.
Ar visada galima tikėtis paties geriausio rezultato?
Nors SEO paslaugų ir Google reklamos nauda yra tiesiog akivaizdi, tačiau tam tikrais atvejais tai nėra patys geriausi sprendimai. Pavyzdžiui, jei yra siūlomos gana specifinės prekės ar paslaugos, apie kurias interneto vartotojai dar nieko nežino, tokiu atveju nei Google reklama, nei SEO optimizavimas negalės užtikrinti pageidaujamų rezultatų. Siekiant populiarinti tokias prekes ar paslaugas kur kas palankiau bus rinktis tokias reklamos formas, kurios leistų gauti pakankamai informacijos apie jūsų teikiamus pasiūlymus. Kai į rinką įvedami nauji produktai, tikėtina, kad interneto vartotojai jų dar neieškos, todėl bus palankiau rinktis įvairias informavimo priemones. Vis dėlto, jei norite mokėti tik už rezultatą, bet ne už darbų atlikimą, tokiu atveju bus palankiau rinktis Google reklamą, nes ant reklaminio skelbimo spaus tik suinteresuoti vartotojai. Jei dvejojate, ar SEO paslaugos tikrai galės tą garantuoti, paprasčiausiai galite pasidomėti, kokios SEO paslaugas teikiančios bendrovės atliekamiems darbams taiko garantiją, ir galbūt tai leis priimti tam tikrus sprendimus.
Kuris sprendimas gali pasiūlyti daugiau galimybių?
SEO paslaugos yra užsakomos tam tikriems konkretiems raktažodžiams: kai juos pavyksta iškelti į aukštesnes paieškos pozicijas, internetinę paiešką vykdantys vartotojai galės rasti juos dominančias prekes ar paslaugas, ir galės nuspręsti, ar tikrai verta pasinaudoti jūsų pasiūlymu. Nusprendus užsakyti Google reklamą galima išbandyti įvairias jos galimybes: tai gali būti ne tik tekstinė, bet taip pat ir vaizdinė reklama, ji gali būti orientuojama į Gmail pašto paskyrų vartotojus, ir t.t. Jei esate numatę, kokia Google Ads reklamos galimybė galėtų geriausiai pasiteisinti, tai tikrai leis jums priimti tam tikrus sprendimus, ir tuomet galėsite tikėtis pačių geriausių reklamos rezultatų. Taip pat palanku yra tai, kad užsakant Google reklamą galima pasirinkti, kokiu metu ji bus rodoma, ir t.t.
Ar visada yra reikalinga specialistų pagalba?
Jei esate linkę visus darbus atlikti savarankiškai, tokiu atveju bus palankiau rinktis Google reklamą, bet ne SEO optimizavimą. Pastaroji pasirinkimo galimybė reikalauja ne tik specifinių žinių, bet taip pat ir tam tikrų įgūdžių, todėl tikrai ne visada yra paprasta tą atlikti patiems. Užsakyti ir valdyti Google reklamą yra gerokai paprasčiau nei atlikti SEO optimizavimą, tačiau tuomet, jei norite pasiekti tikrai puikių rezultatų, pravartu kreiptis pagalbos į specialistus.
Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad Google reklama ir SEO optimizavimas yra visiškai tapatūs dalykai, tačiau įsitikinsite, kad taip nėra. Tuo atveju, jei norite, kad rezultatas būtų ilgalaikis, ir jums nereikėtų mokėti už kiekvieną reklamos paspaudimą, rinkitės SEO paslaugas, o tuomet, jei norite, kad rezultatai būtų pasiekiami kiek įmanoma greičiau, kur kas palankesne galimybe bus Google reklama, kurios biudžetą galėsite nustatyti savarankiškai.
Skaitykite daugiau : Kas yra SEO? | Kas yra Google reklama? | Kas yra SEO paslaugos? | Google paieškos įdomybės |