Kodėl vis dar tikime pasakomis: 11 mitų apie SEO
Visai neseniai sulaukėme skambučio iš kliento, kuris teiravosi apie atgalines nuorodas PR5-7 puslapiuose. Turėjome gana ilgą diskusiją telefonu apie tai, kad PR 2, ar 5 ar 9 jau nebe svarbiausias reitingavimo kriterijus. Klientas buvo labai nustebęs, kai sužinojo, jog PageRank buvo nustotas palaikyti dar 2016 metais.
Dar pasitaiko klientų, kurie klausinėja SEO srities dalykų, kuriems jau suėję senaties terminai. Esame atlaidūs tokiems klientams ir kantriai aiškiname. Bet kai klientas yra prisiklausęs būtų ar nebūtų istorijų apie SEO ir jomis tiki, čia jau blogesni reikalai.
Šio straipsnio tikslas – parodyti tam tikrus SEO procesus, kokie jie yra iš tikrųjų, nes pasakos ir stereotipai tikrai nepadeda geriau suvokti SEO paslaugų ypatumus ir procesus, kurie vyksta tarp Google ir interneto svetainių.
Raktažodžių kiekis tekste vis dar svarbu
Vienas iš seniausių SEO mitų, atėjęs dar iš tų laikų, kai Google buvo tik pradedantysis paieškos mechanizmas. 2002 metais keyword density (raktažodžių dažnis) turėjo būti apie 5 proc. Vėliau jis sumažėjo iki 2 proc. Tai reiškia, kad 2 žodžiai iš 100 turėjo būti raktažodžiai. Jei tekstas yra 300 žodžių, tai reikėjo bent 6 raktažodžių ir daugiau.
Deja, iki šiol pasigirsta reikalavimų tekste naudoti tam tikrą kiekį raktinių žodžių. Kas blogiausia, tokius reikalavimus vis dar kelia kai kurie SEO specialistai. Faktas, kad Google nenubaus už 6 raktažodžius tekste, tačiau tokia praktika yra neefektyvi ir nebetaikoma.
Tikslūs raktiniai žodžiai tekste
Pratęskime su tais raktažodžiais. Dar vienas gajus mitas yra tas, kad tekste turi būti tikslūs raktiniai žodžiai. Jei tai trumpi raktažodžiai, nieko blogo, tačiau kai raktažodis yra trijų ir daugiau žodžių ir dar rašomas su klaidomis, nes būtent taip žmonės ieško, prasideda nesusipratimai. Pavyzdžiui, „pigus plastikiniai langai kaunas“ raktažodis labai gadina tekstą. Lankytojas, kuris tokį tekstą skaito, iš karto gali suprasti, kad tekstas parašytas ne jam, o Google. Gal tada Google ir turėtų tuos langus užsakyti?..
Google robotai perskaito tekstą ir puikiai jį supranta. Net kai tekstas tokia sunkia kalba, kaip lietuvių parašytas. Google puikiai supranta, kad puslapis yra apie pigius plastikinius langus Kaune. Jam nereikia šveplos kalbos ir netaisyklingų konstrukcijų. Nustokite darkyti savo puslapių tekstus neteisingais raktažodžiais. Jie gali duoti daugiau neigiamo, nei teigiamo.
„nofollow“ nuoroda neatneša jokios naudos
2005 metais SEO rinkoje padėtis buvo iš tiesų labai nesąžininga: tie, kas sugebėjo paspaminti į komentarus tūkstančius nuorodų, tie kilo labai aukštai ir netikėtai krito žemyne. Bet Google tada nusprendė baigti šią nesąmonę ir pristatė „nofollow“ atributą. Jis turi pasakyti Google, kad ta išeinanti nuoroda neturi būti traukiama į tuomet labai reikšmingo PageRank skaičiavimą. Kai komentaruose visos nuorodos tapo „nofollow“ kilo baisi panika ir nepasitenkinimas. Bet SEO rinka prisitaikė. Tik nuo to laiko „nofollow“ nuorodos yra laikomos bevertėmis. Taip pat jos laikomos tiesioginiu pasufleravimu Google, kad tai nenatūrali nuoroda.
Situacija iš esmės pradėjo keistis, kai 2016 metais nebeliko PageRank. Tada jį pakeitė kiti algoritmai, kurie pradėjo vertinti visas nuorodas. Tiesa, vertinimo kriterijai liko neaiškūs, tačiau faktas yra įrodytas ir akivaizdus: „nofollow“ nuoroda yra vertinga puslapiui, jei tik ji patalpinta susijusiame, kokybiškame turinyje, su protingu tekstu. Daugybė SEO specialistų eksperimentavo su „nofollow“ nuorodomis. Jų puslapiams gavus tokių nuorodų, pozicijos pasikeitė. Beje, jei pasižiūrėsime didžiausius ir gerbiamiausius puslapius pasaulyje, pamatysime, kad jie vidutiniškai turi bent 25-30 proc. „nofollow“ nuorodų. Jei jau jos būtų tokios bevertės, tai SEO specialistai jas galėtų tiesiog pašalinti (per disavow įrankį), bet to nedaro. Tai mitas, kad puslapiui nereikia „nofoloow“ nuorodų. Rinkite jas drąsiai, bet tik nepersistenkite…
Senas domenas yra geresnis, nei naujas
Puslapio autoritetas yra suprantamas gana tiesmukai. Kuo domenas senesnis, tuo DA turėtų būti didesnis. Deja, autoritetas priklauso ir nuo kitų dalykų, todėl domeno amžius visiškai praranda prasmę. Kai kurie neseniai sukurti puslapiai jau spėjo užsitarnauti didesnį autoritetą, nei jau 10 metų veikiantys puslapiai. Taigi, šis mitas yra visiškai nepagrįstas.
Tiesiog kurkite gerą turinį – jis automatiškai bus rodomas aukštose pozicijose
Dabar tenka pripažinti – turinio rinkodaros reikšmė yra pervertinta. Taip nutiko neteisingai supratus Google prašymą kurti kokybišką turinį. Susidarė toks įspūdis, kad pakanka tik gero turinio ir viskas – puslapio pozicija bus labai aukšta. Deja, išliko ir kiti reikalavimai – atgalinės nuorodos, tvarkingas puslapis, pritaikymas mobiliajai versijai ir t.t. Kai visas dėmesys skiriamas tik turiniui ir pamirštami kiti SEO principai, rezultatas gali būti nuviliantis.
Tuo įsitikino ne vienas puslapio savininkas investavęs į gerų tekstų parašymą. Konkurentų puslapiai, neturintys daug ir kokybiško teksto buvo pirmose vietose dėl kitų kriterijų, tad pasakymas „tiesiog kurkite gerą turinį“ nėra visiškai tikslus. Tiksliau, jis nepilnas. Reikia ne tik kurti gerą turinį, bet ir teisingai jį optimizuoti bei platinti. Tada rezultatas bus puikus.
Pradiniame puslapyje reikia labai daug teksto
Pratęsiant mintį apie turinį, dažnai susiduriama su reikalavimu, kad pradiniame puslapyje turi būti nemažai teksto, kad Google jį vertintų ir keltų į aukštas pozicijas. Šis mitas atsirado gana neseniai. Paprastai vieno puslapio svetainės, kurios Google nelabai patinka, turi labai daug turinio. Jis optimizuotas daugeliui raktažodžių, todėl kartais Google robotams sunku suprasti, apie ką vis dėlto yra tas puslapis. Jei svetainė turi nemažai vidinių puslapių, daug turinio pradiniame tikrai nereikia. Tai turi būti kaip vartai, prie kurių priėjęs lankytojas galėtų aiškiai pasirinkti, kur jam toliau eiti.
Kad daug teksto nereikia, jau įrodyta gana seniai ir tai padarė ne vienas puslapis, kurio pradiniame puslapyje yra tik pristatomasis foto ar video ir prisijungimo laukeliai ir mygtukai.
Google nubaus mane už kopijuotą turinį
Google baudos neišrašys, tačiau nuorodos iš tokio kopijuoto turinio nevertins. Taigi, jei parašėte vieną straipsnį ir jį patalpinote 100 skirtingų puslapių su nuoroda į jūsų puslapį, Google iš karto supras, kad tai spamas ir nuorodų į jūsų puslapį tiesiog nevertins. Taigi laikas ir investicija bus beverčiai. Po tokių atvejų Google spamo komanda tikrai jūsų puslapį patikrins artimiausiu metu rankiniu būdu. Liks tik tikėtis, kad viską darote gerai ir kiti jūsų SEO metodai Google neužklius.
Google už kopijuotą turinį baudžia itin retais atvejais. Toks mitas buvo sukurtas klientams pagąsdinti, bet ne paauklėti. Pagal Google, internete apie 30 proc. viso turinio yra neunikalus. Jei visą neunikalų turinį baustų, tai trečdalis puslapių būtų išmesti iš paieškos rezultatų iš karto. Taip tikrai nenutiks, todėl jaudintis dėl dubliuoto turinio tikrai nevertėtų. Jei paimate straipsnį iš kažkokio leidinio ir įsidedate į savo puslapį, Google nesiims jokių veiksmų, tačiau piktnaudžiauti neturėtumėte.
Bet kuriuo atveju – jokios baudos dėl to nebus.