Pastarieji metai buvo gana sunkūs, tačiau iš jų daug ir išmokome. Visas bendravimas su klientais vyko internetu. Įmonės buvo priverstos pritaikyti naujausias technologijas bei sprendimus, kad visos veiklos operacijos būtų perkeltos į internetą ir būtų skatinamas nuotolinis darbas. Pasaulis gali grįžti į buvusią rutiną po metų ar kitų, bet tam tikros verslo veiklos jau pasikeitė amžiams.
Todėl ir jums reikėtų peržvelgti kaip vykdote B2B (verslas verslui) pardavimus, kokias marketingo strategijas naudojate ir įvertinti ar spėjate koja kojon su pastarųjų metų padiktuotomis tendencijomis.
Dalinamės keliais patarimais, kaip pritraukti, išlaikyti B2B klientus ir parduoti daugiau nei bet kada anksčiau.
Išnaudokite prieinamus duomenis
Šiandien turime daug daugiau prieinamų būdų ir įrankių gauti ir analizuoti duomenis, todėl jūsų sprendimai visada bus paremti tikslia informacija. Tyrinėkite, rinkite ir naudokitės! Įdomu, kur gauti duomenis sprendimams? Jūsų CRM (Santykių su klientais valdymas, ang. Customer relationship management) ir klientų aptarnavimo sistemos, svetainių metrika(Google Analytics), socialinė žiniasklaida(Facebook, Instagram) ir klientų apklausos turėtų būti naudingos. Surinkę šią informaciją, galite pradėti analizuoti, kokias savybes turi jūsų dabartiniai klientai, kaip jie reaguoja į jūsų produktus ir kokios yra jų problemos, kurias galite padėti išspręsti. Kai tik pradėsite analizuoti, galėsite lengviau išsiaiškinti kam parduoti. Nepamirškite keistis ir prisitaikyti priklausomai nuo kliento, nes tai visada būtina.
Skirstykite auditorijas
Jei kyla klausimas, kiek segmentų skirtingoms auditorijoms turėtumėte sukurti, tuomet trumpas atsakymas – kuo daugiau! Dabar kiekvieną klientą galite traktuoti kaip atskirą rinką, ypač B2B srityje. Kodėl? Bendravimas su visais vienodai nėra efektyvus. Kiekvienas klientas turi savo poreikius. Segmentavimas leidžia apibrėžti šiuos poreikius ir sujungti vartotojus į grupes (net jei grupėje atsiduria ir po vieną klientą), kad suasmenintumėte bendravimą ir pardavimus.
Suasmeninkite bendravimą
Užuot siuntę tuos pačius pranešimus visiems, sutelkite dėmesį į kelis geriausius potencialius klientus ir kreipkitės į juos su itin aktualiu ir suasmenintu turiniu, kuris būtų nutaikytas į jų poreikius. Žinoma, įsitikinkite, kad neperžengiate ribų. Atminkite, kad personalizavimas gali tapti invazinis, jei nebus atidžiai stebimas. Jūs, kaip verslas nenorime atrodyti siaubingas ir persekiojantis, tiesa? Pradėkite nuo mažų žingsniukų ir naudokite duomenis tik iš atvirų, leistinų išteklių (pvz., jūsų sekėjų, naujienų prenumeratorių sąrašo).
Dalinkitės patirtimi
Ar sutiktumėte, kad kuriant santykius reikia pasiskirstyti vaidmenimis? Koks vaidmuo jums sukurs didžiausią tikimybę pritraukti klientus? Tai eksperto vaidmuo. Suteikite klientui visą informaciją apie produktą ar paslaugą: koks yra jūsų produktas, kodėl jis reikalingas, rekomenduokite papildomą infromaciją apsisprendimui, dalinkitės patirtimi ir padėkite išspręsti potencialių klientų problemas dar prieš joms atsirandant.
Išbandykite ir optimizuokite
Visada atminkite, kad nieko nėra amžino, viskas gali pasikeisti akimirksniu. Taigi norėdami išlikti sėkmingi versle, būkite pasirengę prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų. Įvertinkite kiekvieną metodą ir įrankį, kurį naudojate laikui bėgant. Tai padės suprasti, kokie procesai veikia ir ką reikia tobulinti.
Ir pabaigai, atminkite, kad iššūkiai sukuria galimybes. O galimybės padeda jūsų verslui augti. Paskutiniai pora metų padėjo įmonėms suprasti, kad klientai ieško labiau individualizuotų santykių, paremtų pagalba ir pasitikėjimu. Naujovės, personalizavimas ir strateginis požiūris į gaunamus duomenis padės jums sukurti ir išlaikyti šiuos santykius ir dabar.