Pirmasis įspūdis nebūtų toks svarbus, jei visi turėtume antrą galimybę susidaryti teisingą įspūdį. Tačiau šiais
laikais, kai visi skuba, įmonės turi vos kelias sekundės patraukti potencialių klientų dėmesį. Todėl būtina
užtikrinti, kad pirmasis žmonių kontaktas su jūsų verslu būtų įsimintinas. Pirmasis kontaktas dažnai yra jūsų
prekės ženklas. Ir tai tik viena priežastis, kodėl jūsų prekės ženklas yra svarbus jūsų verslo sėkmei.
Kas yra prekės ženklas?
Prekės ženklas atspindi žmonių suvokimą apie jūsų įmonės klientų aptarnavimą, reputaciją, reklamą ir
logotipą. Ir kai visos šios verslo dalys yra suderintos ir veikia puikiai – bendras prekės ženklas tampa sėkmės
garantu.
Pagal Visuotinės Lietuvos Enciklopedijos apibrėžimą, prekės ženklas yra „vienas pramoninės nuosavybės
objektų, apibrėžiamas kaip bet koks žymuo, kurio paskirtis yra atskirti vieno asmens prekes arba paslaugas
nuo kito asmens prekių arba paslaugų ir kurį galima pavaizduoti grafiškai.“
Verslo žinių žodynas papildo, jog prekės ženklas yra „išskirtinis prekės ar paslaugos pavadinimas ir
tapatybė, padedanti jį atskirti nuo kitų gaminių ir paslaugų. Prekės ženklas gali būti įvairių formų, jis gali būti
užrašytas tik jam būdingu šriftu ir spalvomis, logotipu.“
Išskirtinumas – būtent tai garantuoja puikiai išdirbtas prekės ženklas. Šiam tikslui pasiekti reikia takto,
kūrybiškumo ir atitinkamų tyrimų derinio. Jūsų verslo tapatybė, kurią apibūdina jūsų prekės ženklas, turi
būti apgalvota ir kruopščiai įgyvendinta, kad ne tik geriausiai atspindėtų jūsų prekės ženklą, bet ir suteiktų
vietos augimui ir galimai plėtrai, o laikui bėgant išliktų aktuali.
Jūsų prekinis ženklas pasakoja jūsų istoriją
Geras produktas be tinkamos pakuotės ne tik nepasiektų reikiamos auditorijos, bet ir pakenktų produkto
kokybei. Kai kurie verslo savininkai pasirenka prekės ženklus, kurie verčia žmones spėlioti, kuo užsiima jų
verslas.
Visi yra užsiėmę, per daug skubantys, jog turėtų laiko spėlioti ką pristato jūsų prekės ženklas. Žmonių
išlaikomas dėmesys yra trumpesnis nei bet kada istorijoje, todėl tiek daug informacijos konkuruoja dėl jų
dėmesio. Jūsų prekės ženklas turi sugebėti išsiskirti iš minios ir iš pirmo žvilgsnio paaiškinti prekės ženklo
esmę.
Jūsų prekės ženklas yra jūsų verslo istorija ir ateitis. Padėkite potencialiems klientams pasirinkti jus iš
konkurentų tarpo, pasirinkdami prekės ženklo pavadinimą, kuris geriausiai atspindi jūsų verslo istoriją, kuris
yra aiškus, tikslus ir patrauklus.
Kodėl prekės ženklas svarbus jūsų verslui?
Štai 5 pagrindinės priežastys, kodėl prekės ženklas svarbus kiekvienam, taip pat ir jūsų, verslui.
* Prekės ženklas susieja jūsų vardą, logotipą, interneto svetainę, produktą/paslaugas ir patrauklumą
potencialiems klientams. Pasitelkite rinkodaros įgūdžius ir pateikite vienodą informaciją visuose
rinkodaros kanaluose. Tai atneša vieningą ir aiškią žinią klientams, būsimiems partneriams ir jūsų
konkurentams.
* Prekės ženklas yra turtas. Tai, kaip pristatote visuomenei ir kaip jus vertina, yra didžiulė jūsų verslo
dalis. Prekės ženklo vertė yra tokia pati kaip pajamos ir pardavimai. Prekės ženklas lemia skirtumą
tarp pajamų bei pardavimų ir skolos bei įmonės likvidavimo.
* Prekės ženklas sukuria jūsų verslo pardavimus ir pajamas. Jūs uždirbsite pinigų, remdamiesi prekės
ženklo rinkodaros strategijų veikimu. Klientai bus linkę išbandyti jūsų prekes ar paslaugas, o šie
rezultatai lems, ar parduosite daugiau.
* Geras prekės ženklas sukurs klientų lojalumą. Ištikimi klientai ir toliau palaikys jus gerais ir blogais
laikais. Jie skleis teigiamą žinią pažįstamiems žmonėms. Jų įtaka į jūsų įmonę įves naujus klientus.
* Kai klientai susipažins su jūsų verslu, jie pradės jumis pasitikėti. Norėdami sukurti pasitikėjimą,
pirmiausia turite suteikti klientams priežastį jus išbandyti. Prekės ženklas turi būti pastebimas, nes
pirmieji klientai spręs, kiek daugiau (ar mažiau) dėmesio gausite. Išskirtinis klientų aptarnavimas,
patirtis naudojant produktą ar paslaugas ir teigiamas bendravimas socialiniuose tinkluose padės
jiems sugrįžti dažniau ir tapti lojaliais.
Ir pabaigai, jūsų prekės ženklas yra istorija, kurią pasakojate savo klientams ir tikslinei auditorijai. Gera
istorija yra įvairių elementų mišinys, tuo tarpu – jūsų prekės ženklas yra vienas iš svarbiausių elementų,
kuriam reikia skirti dėmesio.