Kiekvienais metais rinkodaros specialistai susiduria su svarbiu klausimu: kiek biudžeto paskirti reklamai internete šiais metais?
Net ir tos įmonės, kurios turi didesnį biudžetą, turi gerai apgalvoti, kiek išleisti reklamai, kad ji atneštų didžiausią naudą. O ką jau kalbėti apie įmones su ribotu biudžetu! Joms ypatingai svarbu apskaičiuoti pinigų sumą, skirtą reklamai.
Taigi, ką daryti, jeigu jūs turite ribotą biudžetą 2018/2019 metais? Kaip elgtis, jeigu neturite pakankamai finansų reklamuotis visuose kanaluose internete, kaip susidėlioti prioritetus?
Svarbu žinoti, kad reklama gali būti efektinga net jeigu jūsų piniginė nėra labai stora.
Įrankiai
Prieš investuodami į reklamą, įsitikinkite, kad jūsų internetinėje svetainėje yra įdiegti visi reikalingi įrankiai. Tai padės optimizuoti reklamą.
Siūlome naudoti Google Analytics įrankį, jeigu jo dar neturite. Ypatingai Google Analytics (GA) svarbus tiems, kas turi elektronines parduotuves ir B2B internetines svetaines. GA įrankio pagalba galėsite stebėti pardavimus, analizuoti savo veiksmus ir jų efektyvumą, matysite kiek laiko svetainėje praleidžia lankytojai, iš kur ateina jų srautas, galėsite analizuoti konversijas t.y. naudingų veiksmų atlikimą jūsų internetinėje svetainėje.
Yra ir daugiau puikių įrankių. Vienas iš jų – Hotjar, jis parodo, ką vartotojai veikia jūsų internetinėje svetainėje, o tai labai padeda judėti į priekį.
Pradėkite naudoti CRM
Dar vienas svarbus sprendimas, ypatingai marketingo specialistams, dirbantiems su B2B prekės ženklais yra CRM (Customer Relationship Management – ryšių su klientais valdymo sistema). Tai verslo valdymo sistema, padedanti valdyti ir puoselėti įmonės ryšius su esamais bei potencialiais klientais. Tam, kad CRM nekainuotų itin daug, siūloma naudoti Zoho CRM. Tai finansiškai prieinamas sprendimas, kuris padės nustatyti tinkamus veiksmus, vedančius į pardavimus.
Ilgainiui, ši programa padeda atrinkti efektyviausius veiksmus, lemiančius didesnius pardavimus internete.
Neignoruokite kliento ilgalaikės vertės
Svarbus žingsnis yra suskaičiuoti kliento ilgalaikę vertę (LTV, CLV – angl. Customer Lifetime Value). Ji nustatoma pagal visą bendravimo su klientu laikotarpį. Atsižvelgdami į tai, kiek klientas jums atneša naudos per tam tikrą laiką, jūs galite tiksliau apskaičiuoti kaip optimizuoti savo išlaidas maksimaliai vertei, o ne minimaliai kainai.
Išlaidų pradžia
Geriausius sprendimus rinkodaros specialistai gali priimti, turėdami praeityje darytų reklamos kampanijų duomenis ir galėdami juos palyginti su naujų kampanijų duomenimis. Jų neturint, reikėtų išbandyti įvairius reklamos kanalus, kad galėtumėt pamatyti, kokie nustatymai yra efektyviausi. Tačiau, kuo mažesnis biudžetas, tuo labiau reikia būti įžvalgiems šiuose procesuose.
Jeigu norite pasiekti maksimalų rezultatą, investuojant į reklamą internete, patariama išskirti šiuos svarbiausius prioritetus:
Konversijos optimizavimas (CRO)
Efektyvaus marketingo veiksmai yra tokie, kurie atveda didesnį lankytojų srautą į internetinę parduotuvę arba sukuria naudą iš esamo lankytojų srauto. Kodėl gi nepradėti nuo pastarojo? Internetinė svetainė turėtų pritraukti lankytojus, todėl būtų tikslinga stengtis iš jų gauti daugiau naudos.
Konversijos optimizavimas (CRO) tai svetainės funkcionalumo ir vartotojo elgsenos joje analizė. Tai sudėtingas procesas. Jo tikslas, kad lankytojai greičiau imtųsi veiksmų (CTA – ang. Call To Action) internetinėje svetainėje. CTA gali būti mygtukai „Pirkti“, „Sužinoti daugiau“, „Gauti nemokamai“. Jais siekiama sudominti lankytoją, pateikiant daugiau informacijos apie ieškomą prekę ar paslaugą, paraginti apsipirkti. Užsiimdami elektronine prekyba, pradėkite nuo pagrindinių, bazinių dalykų, pavyzdžiui, puslapyje turėtų būti aiškiai pateikta visa vartotojui reikalinga informacija, padarykite, kad puslapyje būtų paprasta apsipirkti.
Atlikus daugybę nedidelių pakeitimų, jūsų svetainė veiks geriau. Tai tokie paprasti dalykai kaip aiškiai matomi mygtukai bei sutrumpintos duomenų pildymo anketos. Naudokitės Hotjar ir kitų programų surinktais duomenimis, kurie leidžia peržiūrėti vartotojo elgesį puslapyje ir stebėkite rezultatus, įvedus nedidelius patobulinimus.
Tinkamas konversijos rodiklis yra 2 %. Kai pasiekėte 2 % pardavimų nuo svetainės lankytojų skaičiaus, stenkitės šį procentą padidinti.
Mokama paieška
Mokama paieška suteikia galimybę gauti klientų, išleidžiant bet kokio dydžio biudžetą. Tačiau, jeigu norite susigrąžinti klientą, turėtumėte sugeneruoti reikiamą lankytojų srautą ir pardavimus. Todėl nustatant biudžeto dydį, čia ir gali padėti ilgalaikės kliento vertės (LTV) apskaičiavimas. Pavyzdžiui, naudinga žinoti, kad buvęs klientas svetainėje gali apsilankyti 12-18 mėnesių laikotarpyje.
Mokami socialiniai tinklai
Nemažai galite pasiekti ir kurdami mokamas reklamas tokiuose socialiniuose tinkluose kaip Facebook. Šis socialinis tinklas suteikia galimybę generuoti ir stebėti lankytojų srautus jūsų internetinėje svetainėje. Taip pat, jūs galite susikurti “panašias” auditorijas. Tai reiškia, turinčias tokius pačius įpročius ir pomėgius kaip ir jūsų klientai. Galite nusistatyti auditorijos, kuriai rodysite reklamą, tikslius demografinius rodiklius.
Mokami socialiniai tinklai
Nemažai galite pasiekti ir kurdami mokamas reklamas tokiuose socialiniuose tinkluose kaip Facebook. Šis socialinis tinklas suteikia galimybę generuoti ir stebėti lankytojų srautus jūsų internetinėje svetainėje. Taip pat, jūs galite susikurti “panašias” auditorijas. Tai reiškia, turinčias tokius pačius įpročius ir pomėgius kaip ir jūsų klientai. Galite nusistatyti auditorijos, kuriai rodysite reklamą, tikslius demografinius rodiklius.
Norėdami sutaupyti, mokėkite už reklamą tik daugiausiai naudos atnešantiems socialiniams tinklams, bet ne visiems esantiems. Ši reklama paprastai sukuria mažesnes konversijas, negu Adwords reklama, tačiau ir jos kaina už paspaudimą/pardavimą yra mažesnė.
Laisvasis srautas (organiškumas)
Kartais žmonės galvoja, kad organiškumas, tai laisvas lankytojų srautas svetainėje, kurio sukūrimas nereikalauja pastangų. Žmonės randa jūsų prekes ar paslaugas todėl, kad sukūrėte gerą prekinį ženklą arba todėl, kad jie ieško kažko bendro su jūsų paslaugomis. Bet kokiu atveju, reikia įdėti daug pastangų, kad pasiektumėte šį laisvą lankytojų srautą. Taigi, tikėkitės, kad natūralus srautas atneš jums naudą, bet žinokite, kad tai atims iš jūsų laiko ir pastangų.
Turėdami ribotą biudžetą, pasidarykite kruopštų raktinių žodžių tyrimą ir paskirkite prioritetus tiems raktiniams žodžiams, su kuriais gausite rezultatą per pakankamai trumpą laiką.
Elektroninis paštas
Išnaudokite elektroninio pašto privalumus. Tai paprastas ir pigus būdas bendrauti su daugybe žmonių. Naudodami lengvai valdomą naujienlaiškių kūrimo programą MailChimp, galite greitai juos kurti ir išsiųsti.
Elektroninis laiškas yra puikus būdas priminti klientams apie savo prekės ženklą ir pranešti apie naudingus pasiūlymus. Šis būdas turi daug galimybių pakankamai nebrangiai palaikyti bendravimą su daugybe vartotojų.
Tačiau rezultatai priklausys nuo elektroninių laiškų turinio kokybės bei gebėjimo įtraukti juos į duomenų bazę.
Natūralus srautas socialiniuose tinkluose
Norint pasiekti natūralų srautą socialiniuose tinkluose, neužtenka dalintis vien mielomis šunelių nuotraukomis. Reikėtų kurti išsamų turinį, rinkti duomenis apie pasekėjus ir planuoti savo veiksmus į ateitį. Nereikėtų užsiimti vien pardavimais. Socialinių tinklų vartotojai mieliau susidomi informacija, kuri yra jiems įdomi ir suteikia kažkokią naudą.
Socialinė erdvė reikalauja gero klientų aptarnavimo, nes tai vieta, kur žmonės laisviau užduoda klausimus ar išreiškia skundus kai yra kažkuo nepatenkinti. Todėl reikėtų susikurti tinkamą strategiją, kuri „nugesintų“ suirzusius interneto vartotojus.
Patarimai kiek išleisti biudžeto, visada yra geriausi kai yra žinomas marketingo objektas ir prekės ženklo specifika. Bet tikimės, kad ir šios bendros žinios suteiks šiek tiek naudos ir padės sutaupyti.
Parengė Vitalija Paulauskaitė pagal Andy McCaul straipsnį „How To Spend A Limited Digital Marketing Budget In 2018/19“