Nukritote Google paieškos rezultatuose? Jums reikalingas geras SEO specialistas, tikras profesionalas, kuris padėtų vėl sugrįžti į pirmąsias Google pozicijas ir iš ten daugiau niekada nebepasitraukti (tai – sunkioji dalis…). Ką darote? Greičiausiai einate į paiešką, susirandate kelias SEO paslaugų įmones, parašote jiems vieną ir tą patį laišką ir laukiate pasiūlymo su kainomis. Tada renkatės mažiausią kainą, pasirašinėjate sutartį ir pirmyn! Deja, SEO paslaugų teikėjai ne tokie patys, kaip buhalteriai, kur viskas standartizuota ir sustyguota pagal įstatymus ir nustatytas tvarkas. SEO – ne tikslusis mokslas, todėl būtina atkreipti dėmesį, kokie specialistai jums teiks paslaugas.
Šiame straipsnyje pateiksime keletą naudingų įžvalgų, kurios padės išsirinkti geriausią SEO specialistą ar specialistų komandą.
SpecialisTAS ar specialisTAI?
Pirmiausia reiktų nuspręsti, ar jums reikalingas vienas specialistas, ar kelių specialistų komanda. SEO rinkoje yra įprasta pristatyti vieną SEO specialistą, su kuriuo nuolatos bendraujate, kuris nuolatos jus konsultuoja, pataria, kamantinėja apie norimus pasiekti tikslus. Paprastai tokie pavieniai specialistai turi savo komandą, visai kaip advokatai.
SEO yra gana sudėtingų paslaugų rinkinys, kurių vienam žmogui kartais teikti paprasčiausiai nėra įmanoma. Juk vienas žmogus negali mokėti ir programuoti, ir rašyti tekstus, ir užsiimti analitiniu darbu, ir konsultuoti klientus. Dalis darbų būtų atliekami ne visiškai kokybiškai, todėl kiekvienas SEO specialistas turi ištikimų padėjėjų, kurie kartais už jį padaro daugelį sunkių ir gana monotoniškų darbų.
Taigi, jei manote, kad jums vieno specialisto nepakaks, pasidomėkite, ar tas specialistas turi savo komandą. Tada taps aišku, ar galite jį samdyti, ar jis ras laiko dirbti su jūsų projektu.
Tikri SEO specialistai pasakų neseka...
Šiuolaikiniame versle tapo įprasta sekti pasakas apie greitai ateisiančią sėkmę ir kalnus pinigų, kurie tuoj lis iš dangaus, kaip tik pasirašysite bendradarbiavimo sutartį. Tai pigus pardavimų vadybininko triukas, kuris neturi nieko bendra su realybe. SEO paslaugos nėra panacėja ir jūsų ligų neišgydys. Galite būti pirmose pozicijose, bet jei jūsų paslaugos ar prekės niekam nereikia, jos kelis kartus brangesnės, nei konkurentų, klientų aptarnavimo kokybė žema, pardavimai tikrai nepakils. Todėl bėkite kuo toliau nuo tokių SEO specialistų, kurie jums pažadės aukso kalnus. Realistiška tikėtis 10-25 proc. augimo per pirmuosius 6 paslaugos teikimo mėnesius. Jokių aukso kalnų, milijonų ir lamborginių vien dėl to, kad pradėsite aktyviau dirbti su SEO.
Taip pat netikėkite ir tais pasakymais, kad jūs greitai atsidursite pirmose pozicijose. Jei pirmose pozicijose yra jūsų konkurentai, kurie yra didesni ir dirba rinkoje seniau, žinokite, jie ten rodomi ne veltui. Jūsų tikslas – nustumti juos į šoną ir susirinkti dalį šaltųjų kontaktų srauto, kurį jie gauna. Nė vienas konkurentas nesėdi rankų sudėjęs ir dangiškoji mana jiems iš dangaus taip pat nekrenta. Jūs įsivelsite į konkurencinę kovą dar viename fronte. Todėl nemanykite, kad viskas bus paprasta ir lengva. Tie SEO specialistai, kurie sudaro įspūdį, kad pirmas pozicijas pasieksite lengvai, greičiausiai jus vedžioja už nosies ir vaikosi tik trumpalaikių tikslų.
Jie jus pakels į aukštumas, tačiau niekada nežinote, kokiais būdais. Tikri SEO specialistai į savo paslaugas žiūri pragmatiškai, kartais net kukliai. Atsargumas su prognozėmis – vienas iš labiausiai vertinamų SEO profesionalų bruožų. Jie nežada konkrečių pozicijų. Daugiausia, ką jie gali pažadėti, tai tam tikrą pozicijų kilimą ir bendras tendencijas, pavyzdžiui, „per pusmetį į TOP 5“. Pirma vieta atrodo nearealiai, todėl įsiklausykite į specialistų pažadus ir garantijas.
Ilgalaikis bendradarbiavimas ar vienadienis projektas?
Prieš pradėdami ieškoti SEO profesionalų, nuspręskite, ar jūsų SEO projektas bus vienkartinis, ar ilgalaikis, besitęsiantis 2-5 metus. Tai labai svarbu ieškant tinkamo SEO specialisto, nes jūsų požiūriai į paslaugą turi sutapti.
Jei reikia tik pakelti vieną raktinį žodį, tai galima padaryti per keletą mėnesių. Jei norite, kad jūsų puslapis būtų pirmose pozicijose su keliomis dešimtimis raktinių žodžių, reiktų pasistengti kur kas ilgiau.
SEO specialistai taip pat dirba atsižvelgdami į projekto trukmę. Vieni specialistai darbuojasi su greitais projektais, kiti – ieško ilgalaikio bendradarbiavimo perspektyvų. Kuris geriau? Mūsų nuomone, ilgalaikis bendradarbiavimas yra efektyvesnis būdas dirbti su SEO. Kodėl? Trumpalaikiams projektams galima samdyti skirtingus specialistus, kurie nematys viso puslapio vaizdo, nesupras galutinių tikslų. Jie padarys savo darbą, bet paskui juos bus sunku prisikviesti kitiems darbams. SEO yra ne vienadienis dalykas. Pasiekus pirmas pozicijas reikia įdėti daug darbo ir pastangų, kad jose ir liktumėte. Greiti SEO projektai tokios aplinkos negali užtikrinti, todėl ilgalaikis bendradarbiavimas, mūsų nuomone, yra perspektyvesnis ir efektyvesnis.
SEO specialistai turi spręsti problemą
Nukritote 5 pozicijomis per dieną, o kitą dieną pakilote 3? Tai ne problema. Tai eilinė Google diena. Jei buvote pirmame puslapyje ir staiga atsiradote dešimtame, kokioje 97 vietoje ir ten tūnote jau dvi savaites? Tai rimta problema, kurią padėti gali tik SEO specialistai. Jiems reikia surasti tokią kritimo priežastį ir sudaryti veiksmų planą, kaip tą priežastį pašalinti.
Tai gali būti ir nekaltas kodo pakeitimas ir netikėtai atsiradusi nekokybiška atgalinė nuoroda (tuo gali „pasirūpinti“ ir konkurentai). Esmė ta, kad tikrai geras SEO specialistas suras daugumą puslapio problemų ir iš karto pasiūlys, kaip jas spręsti. Yra nemažai SEO profesionalų, kurie apsiriboja tik vidiniu bei išoriniu SEO ir tokių kompleksinių problemų sprendimo šiek tiek privengia.
Kaip sužinoti, ar SEO specialistas gali spręsti rimtas problemas? Paklauskite jo apie Google baudos panaikinimą ir patirtį su tokiais projektais.
SEO specialistai sugeba pareklamuoti save
Jei SEO specialistai sako, kad jus iškels į Google paieškos pirmąsias pozicijas, reiktų paklausti, ar jie patys save sugebėjo ten išsikelti. Labai kartais keista matyti „SEO specialistus“ apie kuriuos Google nieko nežino įvedus pagrindinius su SEO susijusius raktinius žodžius. Kai batsiuvys be batų, o SEO specialistas be organinių rezultatų, sunku patikėti jam savo puslapio sėkmę…
SEO paslaugos kokybiškos tiek, kiek su jumis yra bendraujama
Nuolatos tenka girdėti atsiliepimų „Sumokam pinigus, SEO specialistai kažką daro, mėnesio gale atsiunčia sąskaita ir visi patenkinti…“ Tai neteisinga! Geras SEO specialistas nuolatos bendrauja su klientu, siūlo tam tikras iniciatyvas, praneša apie tam tikrus esminius Google pasikeitimus ir pan. Jei SEO specialistai kažką daro ir apie tai neinformuoja, jie gana prasti specialistai.
Mokėjimas žmonių kalba paaiškinti, kaip veikia Google, kokie yra to optimizavimo principai, kaip turėtų būti dirbama su puslapio SEO – didelis menas. Kartais tai primena bandymas dailininkui paaiškinti biochemijos subtilybes. Du suaugę žmonės tiesiog nesusikalba, nors ir kalba ta pačia kalba.
Komunikacijos sugebėjimai – būtini visiems SEO specialistams. Rinkitės tą, kas sugeba bendrauti ir noriai bendrauja. Pažadas, kad bendraus kažkada gali taip ir likti neįgyvendintas. Paprastai po tokios situacijos ne viena įmonė ieško naujos SEO komandos.
Kokius puslapio pakeitimus atliekate, pone SEO meistre?
Pratęsiant mintį apie komunikaciją, turėtumėte užduoti šį klausimą kiekvieną mėnesį ir gauti atsakymą raštu. Kodėl to reikia? Taip bus lengviau atsekti, kas buvo daroma, jei dėl kažkokios priežasties reiktų to SEO specialisto paslaugų atsisakyti ir visk perduoti kitiems. Tada liktų pateikti ataskaitas apie padarytus pakeitimus ir naujos SEO agentūros nariai galėtų bent iš dalies suprasti, kas buvo padaryta. Tada galima atsekti, ar buvo padarytos klaidos kode, dėl kurių nebuvo pasiekti užsibrėžti tikslai.
Ataskaitos apie kitus darbus taip pat reikalingos. Pavyzdžiui, kokie optimizavimo darbai atlikti, kur gautos išorinės nuorodos ir t.t. Visa tai labai praverčia po kelių mėnesių. Jei jūsų nusižiūrėtas SEO specialistas sutinka su tokia ataskaitų teikimo tvarka, galite uždėti jo kandidatūrai riebų pliusą.
SEO paslaugų kaina
Ne, tikslios pavienio užsakymo kainos ar bazinio paketo kainos nepasakysime ir mes, tad SEO paslaugų kaina išlieka ir toliau vienu mistiškiausių reiškinių rinkodaros srityje.
Iš pradžių tikslią kainą pasakyti yra be galo sunku, kai dar nėra aišku, su kuo reikės dirbti ir ar neteks puslapio iš viso perdaryti, kad jis atitiktų šiuolaikinius paieškos sistemų reikalavimus. Jei SEO specialistai turi nusistatę vieną kainą, reiškia ir optimizacijos darbai yra visur vienodi. Ar jums tikrai reikia, kad jūsų puslapio SEO būtų atliekamas pagal tam tikrą šabloną? Kiekvienas projektas yra skirtingas, tas šablonas čia gali būti ne visai efektyvus. SEO paslaugos kaina paaiškės tik gerai išanalizavus jūsų veiklą ir puslapio optimizavimo priemones. Taip pat nemažai įtakos kainai turi konkurencijos lygis. Taigi tikslios kainos galite tikėtis tik atsirinkę SEO specialistą.
Kiti susiję darbai
SEO specialistai paprastai atlieka ir kitus su SEO susijusius darbus. Būtų neblogai išsiaiškinti, ar numatytas kandidatas gali dirbti su Google Ads kampanijomis. Taip pat ar gali rašyti ar redaguoti tekstus interneto svetainei.
Google Ads yra viena iš efektyviausių interneto reklamos formų, bet tik su ta sąlyga, kad ji tinkamai valdoma. Mėgėjiškai valdomos reklamos kampanijos gali turėti ir neigiamų pasekmių.
Kitas svarbus darbas – tekstų rašymas. SEO specialistai vidinę puslapio optimizaciją pradeda nuo kai kurių tekstų atnaujinimo ar visiško perrašymo. Jei jie negali atlikti šios priežasties, teks ieškoti papildomų žmonių, kas gali. Tokiu atveju pasunkėja komunikacija, nors finansiškai gali būti ir kur kas patogiau. Bet kuriuo atveju, tekstai bus reikalingi nuolatos, tad geriausia nedidelius pataisymus gauti iš SEO paslaugos teikėjų.
Yra dar vienas gana svarbus darbas – puslapio vaizdinės medžiagos redagavimas. Jums gali prireikti sumažinti savo puslapyje esančias iliustracijas, nes tai turi tiesioginės įtakos pozicijoms, ypač, kai sudėtos labai daug „sveriančios“ fotografijos. Dizainerio samdyti tokiam darbui gal ir nereiktų, nes bus per brangu, tuo tarpu SEO komandoje tikrai atsiras darbuotojų, kurie gali padaryti tokį techninį darbelį. Aišku, ne už dyką, todėl visada įvertinkite savo arba darbuotojų, kurie turėtų tai padaryti, laiką.
Pabaigai dar vienas patarimas. Stenkitės rasti vietinį SEO specialistą. Nors dabar ir skaitmeninis amžius, tačiau Anglijoje ar JAV dirbantys SEO specialistai nelabai ką galės padėti su lokaliąja paieška.