Pradėkime nuo to, kad iliustracijos yra būtinos. Vizualinės priemonės Jūsų potencialiam klientui padeda daug lengviau įsisavinti turinį.
Pavyzdžiui: įsivaizduokime, kad gaminate ar tiekiate kažkokias prekes. Vietoj to, kad rašyti ilgus jų aprašymus, vardinti savybes, klientui būtų daug patogiau matyti nuotraukas, kurios atspindėtų esmę, bei trumpus komentarus. Arba, tarkim, jei turite perduoti daug kažkokių duomenų. Tai būtų daug lengviau padaryti ne teksto, bet lentelės ar grafiko forma.
Taigi, vizualai tekste atlieka informacijos bei emocijos perdavimo funkciją, bet ar žinojote, kad dar jie padeda optimizuoti Jūsų svetainę? Tikrai taip. Google sugeba nuskaityti informaciją iš grafinių failų, todėl ne tik tekstas, bet ir vaizdas gali prisidėti prie geresnio Jūsų svetainės reitingavimo bei lankytojų srauto didinimo. Tačiau kaip visada yra keletas niuansų ir juos yra gerai žinoti, todėl dalinamės SEO specialistų patarimais.
Stenkitės naudoti originalias nuotraukas
Daugybė svetainių yra užpildytos nuotraukomis iš duomenų bazių, „stock‘ų“. Jos dažnai kartojasi arba yra labai panašios, atrodo neoriginaliai. Tai ypač pastebima konsultacijas teikiančių įmonių svetainėse. Prisiminkite patys, kiek kartų tokiose svetainėse matėte besišypsančių kostiumuotų žmonių nuotraukas, tiesiančius Jums ranką ar lentoje demonstruojančius kylančius rodiklius.
Lankytojams tokios svetainės neatrodo profesionaliai, patikimai, taigi svetainės optimizavimui jos neduoda jokios naudos.
Kur kas geriau reitinguojamos yra originalios nuotraukos ir iliustracijos. Vietoj kažkokių neaiškių kostiumuotų žmonių, parodykite save, savo komandą, savo darbus. Susiraskite fotografą ar dizainerį, susikurkite autorinės vaizdinės medžiagos – į tai investuoti visada verta, tiek dėl svetainės optimizavimo, tiek dėl įmonės įvaizdžio.
Pasirinkite tinkamą iliustracijų formatą.
Dažniausiai naudojami iliustracijų formatai svetainėms tai: JPEG, PNG ir GIF.
JPEG (arba JPG) – pats populiariausias formatas, visų pirma todėl, kad jis labai efektyviai suspaudžia fotografinius vaizdus, taigi jie neapkrauna svetainės, o raiška išlieka pakankamai gera. Tiesa suspaudžiant nuotrauką yra prarandama dalis informacijos, pvz. gali dingti plonos linijos ir taškai ir tai galėtum pastebėti atspausdinus vaizdą ant popieriaus, bet ekrane šie praradimai praktiškai nematomi, todėl JPG puikiai draugauja su internetinėmis svetainėmis.
PNG – kitaip nei JPG suspaudžia vaizdus be nuostolių, bet automatiškai, šie failai yra gerokai sunkesni. Jie itin tinka ten kur reikia tikslių linijų ir sodrių, išraiškingų spalvų, pvz.: logotipai ir įvairūs paveikslėliai su permatomu fonu, taip pat diagramos, schemos ir pan.
GIF spalvų paletė yra pati skurdžiausia, o raiška pati prasčiausia, tačiau šis formatas turi vieną ypatybę, dėl ko yra mėgstamas – tai galimybė perteikti animuotus vaizdus. Dėl gana prastos raiškos GIF failų reiktų vengti rodant savo produktus, bet jie galėtų būti panaudoti įmonės logotipui ar kai kitiems mažiems elementams.
JPG | PNG | GIF |
Sumažinkite grafinių failų dydį
Iliustracijų dydis stipriai įtakoja svetainės užsikrovimo greitį. Turbūt nereikia priminti, kad kiekvieną sekundę, kol kraunasi Jūsų puslapis, Jūs rizikuojate, kad lankytojas ją uždarys, taip ir nepamatęs turinio, o juk Jūs ties juo dirbote, sugaišote laiką, išleidote pinigų. Paveikslėlių svoris ypač svarbus naršantiems mobiliuosiuose prietaisuose, nes šie žmonės itin nemėgsta laukti.
Taigi būtina atrinkti tik reikalingas iliustracijas, nenaudoti jų be reikalo ir žinoma, susimažinti jų dydį. Gali pasirodyti, kad užtenka pakeisti paveikslėlio dydžio nustatymus turinio valdymo sistemoje, bet keisdami dydį joje jus tik sumažinate paveikslėlio rodymo matmenis, bet realus jo svoris ir svetainės apkrova lieka ta pati. Todėl reikia iš karto įkelti mažesnio formato failus, kad jų plotis būtų identiškas ar artimas svetainės nustatymuose numatytam pločiui.
Kokybiškai nuotraukų peržiūrai internete tikrai pakaks dokumentų, kurių plotis neviršija 1000-1500 pikselių. Viršelio, banerio nuotraukų, rodomų per visą ekraną, plotis neturėtų būti didesnis nei 2400 px. Jei jūsų paveikslėliai didesni – mažinkite juos, kad jie būtų kuo lengvesni, tačiau, žinoma, nereikėtų persistengti, kad būtų išsaugota gera vaizdo kokybė.
Iliustracijų pritaikymo svetainėms opciją turi dauguma grafikos programų, pvz. „Adobe Photoshop“, kur eksportuojant paveikslėlį, galima pasirinkti žingsnį „Save for Web“ („Išsaugoti svetainėms“). Taip pat galima pasinaudoti internetiniais nemokamais įrankiais, tokiais kaip pvz. www.tinypng.com. Jis sumažina JPG ir PNG failų kokybės lygį. Kokybės praradimas ekrane gali būti visiškai nepastebimas, bet svoris sumažėja 30-50 proc.
Atkreipkite dėmesį į bendrą svetainės „svorį“
Net jei sumažinote savo nuotraukų dydį, bet jų naudojate labai daug, labai tikėtina, kad bendras visos svetainės svoris bus labai didelis.
Galite pasinaudoti internetiniu įrankiu www.pageweight.imgix.com. Jis leis pamatyti bendrą Jūsų svetainės svorį ir kiek konkrečiai jo sudaro vaizdai. Norint, kad svetainė užsikrautų greitai, reikėtų, kad bendras jos svoris neviršytų 5 MB.
Pritaikykite savo svetainę mobiliesiems įrenginiams
Įsivaizduokite, kad įkeliate į svetainę 720 px pločio nuotrauką ir tai kraunat svetainę kompiuteriu yra tikrai puikus dydis. Tačiau naršantys mobiliame telefone (o tokių šiuo metu yra dauguma) turi mažesnius ekranus, pvz., 320 px pločio, taigi jų naršyklėms įkelti tokio dydžio failą yra kur kas sunkiau, vadinasi, lėtėja užsikrovimo greitis ir tai kenkia SEO.
Pritaikius svetainę mobiliesiems įrenginiams yra panaudojamas tam tikras programavimo kodas „srcset“, leidžiantis naršyklei įkelti skirtingas vaizdo versijas skirtinguose įrenginiuose.
Išrinkite tinkamus pavadinimus savo vaizdiniams failams
Iliustracijos pavadinimas turėtų suteikti informacijos tiek apie jame pateikiamą vaizdą, tiek bendrai apie puslapio turinį. Paveikslėlių pavadinimuose naudokite raktažodžius, tokiu būdu Google paieškoje bus daug lengviau surasti Jus.
Pavyzdžiui, jei Jūsų iliustracijoje pavaizduotas saulėlydis virš Baltijos jūros, tai dokumento pavadinimas turėtu būti „saulelydis-virs-baltijos-juros.jpg“, o ne koks nors „DSC4536.jpg“ ar „Untitled.jpg“.
Jei turite elektroninę parduotuvę ir joje naudojate savo gamintojo ar tiekėjo prekių nuotraukas – nepatingėkite ir pakeiskite jų pavadinimus: gražiai lietuviškai įvardinkite, kokia tai prekė. Klientai, ieškodami prekės Google, ypač jei ji turi atitikti tam tikrus išvaizdos kriterijus, tikrai dažnai naudojasi Vaizdų paieška. Taigi teisingai pavadinę savo grafinį failą jūs pretenduojate į geresnę poziciją Google vaizdų paieškos rezultatų puslapyje ir ne tik Jūsų prekė, bet ir svetainė tampa lengviau randamos.
Reik taip pat paminėti, kad failo pavadinimas, tai ne vieta naudoti visas įmanomas žymas ir raktažodžius. Jei, pavyzdžiui, nuotraukoje pavaizduota moteriška raudona suknelė, tai pavadinimas ir turėtų būti „raudona-moteriska-suknelė“, o ne „raudona-moteriska-suknele-nauja-vasaros-kolekcija-moteriski-drabuziai-internetu-pigiau“.
„Suriškite“ vaizdus ir tekstą
Nors Google vis geriau supranta, kas yra pavaizduota paveikslėliuose, vis tiek išlieka labai svarbus jų kontekstas, tai yra, šalia esantis tekstinis turinys.
Nemeskite vaizdų bet kur, suriškite juos su tekstu. Kartais, ypač jei vaizdas ne šiaip puošia tekstą, bet suteikia naudingos informacijos, pvz., jei tai diagrama, vaizduojanti kažkokius duomenis, ar nuotrauka, atskleidžianti tam tikras gaminio savybes, netgi patartina naudoti iliustracijų antraštes jų apačioje, kurios paaiškintų vizualizacijos esmę.
Grupuodami vaizdą ir tekstą gausite dvigubą naudą: vaizdai padės tekstui būt geriau suprantamam, o tekstas padės vaizdams būti lengviau identifikuotiems paieškos sistemų.
Optimizuokite iliustracijas su „Alt“ atributu
Įkeldami arba keisdami paveikslėlio nustatymus turinio valdymo sistemoje turėtumėte matyti langelį pavadinimu „Alt atributas“ arba „Alt text“. Palikti jį tuščią būtų didelė klaida, nes šis atributas yra matomas paieškos sistemų.
Jis apibrėžia, kas yra pavaizduota paveikslėlyje, papildo failo pavadinime ir paveikslėlio kontekste esančią informaciją. Todėl būtinai užpildykite šį langelį ir panaudokite jame raktažodžius. Suformuluokite frazę taip, kad jis būtų trumpa, bet aiškiai konkrečiai nusakytų esmę.
„Alt“ atributas taip pat kaip ir failo pavadinimas negali būti perkrautas ilgomis frazėmis ir raktažodžiais, nes Google gali tai palaikyti šlamštu („Spam“).
Apibendrinant:
Sumažinkite paveikslėlius, kad pagerintumėte svetainės užsikrovimo greitį
JPG yra geriausias formatas nuotraukoms internete
Suteikite vaizdiniams failams aiškius pavadinimus ir aprašykite failus. Naudokite raktažodžius, bet saikingai
Būkite tikras, kad paveikslėliai parinkti tikslingai, yra kokybiški ir įterpti teisingose teksto vietose.