Kaip atskirti nekompetetingą SEO specialistą?
Kai kuriems verslo atstovams SEO (Search engine optimisation, lietuviškai – optimizavimas paieškos sistemoms) pasaulis gali būti sunkiai įkandamas ir atrodyti painus. Lietuvoje yra kompetetingų specialistų, kurie gali ir konsultuoti ir imtis praktinių veiksmų, kurie padės kliento svetainei atsidurti gan aukštose paieškos vietose. Deja, yra ir nemažai nevisai sąžiningų „SEO ekspertų“, kurie gali klientui nepasakyti visos tiesos arba ją iškraipyti. Dėl to patikimų SEO specialistų paieškos gali komplikuotis. Šioje publikacijoje panagrinėsime, kokie gali būti melagingi teiginiai iš SEO specialistų, kurie signalizuoja apie jų kompetencijos trūkumą.
„Siūlome pirkti daug gerų nuorodų į jūsų svetainę aukšto autoriteto bloguose/svetainėse“
Yra dalis atstovų, kurie prisikuria daug blogų/svetainių ir tiesiog pardavinėja nuorodas į jas. Nuorodos iš aukštos reputacijos, turinio kokybės ir autoriteto tinklalapių yra labai geras dalykas. Tačiau yra nemažai taisyklių, kurių reikia laikytis. Nuorodos turi būti talpinamos tam tikru laiko intervalu, eiliškumu ir tinkamo turinio svetainėse. Neaišku, ar klientui nepasidomėjus, bus laikomasi šių reikalavimų. Prasto autoriteto ir abejotinos kokybės tinklapiuose patalpintos nuorodos gali duoti atvirkštinį efektą ir kliento tinklapis gali prarasti turimas pozicijas. O jei nuorodų pardavėjui rūpi parduoti kuo daugiau tokių nuorodų, yra tikimybė, kad tarp jų pasitaikys ir kenksmingų.
Apskritai, nuorodų talpinimas (Link building) yra viena iš išorinio SEO sudedamųjų dalių. Ji gali būti veiksminga, bet turi būti kaip bendro SEO plano dalis savu laiku ir laiko intervalu. Patyręs specialistas niekuomet nerekomenduos pirkti nuorodų, kol nesutvarkytas vidinis SEO optimizavimas. Tai tas pats, kaip pilti į naują Porsche 92 klasės benziną.
„Tą patį tekstą galime panaudoti ir kitoje/kitose svetainėse“
SEO žinovas, su kuriuo bendraujate, gali neįžvelgti problemos, jeigu savo svetainėje arba kituose puslapiuose (kuriuose yra įdėta nuoroda į jūsų svetainę) naudojate tuos pačius tekstus. Google į tai žiūri gan rimtai ir nelabai mėgsta teksto kopijuotojų/dubliuotojų. Jeigu netyčia įsidėsite svetimą turinį į savo svetainę, galite gauti nuobaudą, kuri atsispindės pozicijose pagal svarbius jums raktažodžius Google paieškoje. Paprastai nuobaudą gauna ta svetainė, kurioje identiškas tekstas atsirado vėliau. Kalbant apie tekstus, kurie talpinami plačiam internete su nuorodomis – geriausiu atveju tokios nuorodos neduos naudos ir visas darbas gali nueiti šuniui ant uodegos.
„Garantuojame, kad iškelsime jus į pirmą paieškos lapą, mes žinome, kaip veikia Google algoritmai“
Google yra korporacija, kurios daugiau kaip 90% pajamų sudaro reklamos pardavimai. Natūralu, kad kompanija nėra linkusi atskleisti algoritmo paslaptis plačioms masėms. Paieškos algoritmas yra ypatingai sudėtingas, susideda iš tūkstančių reitingavimo kriterijų. Visų jų iki galo turbūt nežino net patys Google dirbantys žmonės. Korporacija turi atskirą padalinį, kuris oficialiai užsiima kova su internetiniu šlamštu, tačiau manoma, kad ir kova su optimizavimu paieškai. Šio padalinio darbas kiekvieną kartą apsunkinti optimizavimo būdus, kad tai padaryti taptų kietu riešutėliu ir paprasčiau nusipirkti mokamos reklamos, kuri garantuos geras pozicijas. Pats algoritmas nėra constanta ir keičiasi, yra keičiamas praktiškai kiekvieną dieną. Dėl šių priežasčių garantuoti konkrečias pozicijas yra kaip žaisti rusišką ruletę – ne visai protinga. Daugiausiai, ką gali garantuoti patyręs profesionalas – pokytį.
„Jeigu neiškelsime jūsų į pirmą puslapį, grąžinsime jums pinigus“
Iš keleto klientų teko girdėti apie tai, kad susigundę patrauklia kaina ir gražiais pažadais nusisamdė kompaniją, kurios atstovai mušdamiesi kumščiais į krūtinę žadėjo norimus rezultatus. Kaip savo ketinimų rimtumą pateikdami iš pirmo žvilgsnio labai patrauklią pinigų grąžinimo garantiją nesėkmės atveju. Vienu atveju, įmonė per savo nurodytą laiką nepasiekė rezultatų ir tiesiog dingo (po kurio laiko išaiškėjo, kad bendrovei paskelbta bankroto byla). Kitu atveju, SEO specialistai nepasiekę net pusės žadėtų rezultatų, dievagojosi nebeturintys tų pinigų, nes išleido juos nuorodų pirkimui ir tekstų rašytojams. Kaip kompromisas buvo pasiūlyta „daryti SEO“ nemokamai iki tol, kol bus pasiekti užsibrėžti tikslai. Deja, per pusmetį nuo susitarimo reikalai nepasitaisė. Reziumė, klientas prarado ne tik pinigus bet dar ir laiką.
„SEO yra vienintelis efektyvus kanalas“
Kuo toliau, tuo labiau SEO optimizacija tampa labai svarbi marketingo bei pardavimų skatinimo dalis. Daugelis verslininkų pradeda galvoti apie svetainės optimizavimą paieškos varikliams dar prieš jas susikurdami. Asmeniškai esame bendravę su klientais, kurių daugiau nei pusė pardavimų įvyksta per Google organinę paiešką ir jiems ypač svarbu išlaikyti savo pozijas. Bet nepaisant to, yra ir daugybė kitų kanalų, kurie yra svarbūs ir gali būti naudingi verslui. Skirtingi kanalai atlieka skirtingas funkcijas, turi skirtingas paskirtis ir neretai eina ranka rankon vienas su kitu. Vis dažniau pastebime, kad prieš pirkimo momentą vartotojas internete nueina ilgą kelią. Apie prekinį ženklą jis gali sužinoti pamatęs banerį naujienų portaluose. Apie vykstančią akciją jis gali sužinoti iš Facebook. Konkrečią prekę jis susiras per Google, o apie tai kad ji atpigo, primins retargetingas.
Taip pat skaitykite :
Kaip nustatyti ar mano svetainė yra draugiška mobiliesiems
Nemokamos veiksmingos marketingo priemonės naujam arba smulkiam verslui
Populiarinkite savo turinį per el. pašto parašą
Mokamos už paspaudimus reklamos pliusai ir minusai
Ką daryti, kad lankytojai nepabėgtų iš jūsų svetainės per 15 sekundžių?
Youtube ar TV? Ką pasirinkti?