Kas yra domenas?
Domenas – tai unikalus internetinis adresas, kuriuo vartotojai gali pasiekti tam tikrą internetinę svetainę. Kai planuojama susikurti internetinį puslapį, vartotojams pirmiausia reikia išsirinkti ir užregistruoti domeną, o tuomet nukreipti į serverį, kuriame bus naudojamasi hostingo (puslapio prieglobos) paslaugomis. Jei domenas bus perkamas iš to paties tiekėjo, kuris teikia ir hostingo paslaugas, domenas į serverį bus nukreipiamas iš karto, o tuomet, jei rinksitės kitą tiekėją, tai gali užtrukti iki 72 valandų. Nors domeno nukreipimas kai kuriems interneto vartotojams atrodyti kaip labai sudėtingas darbas, tačiau įsitikinsite, kad taip nėra – specialistai pasirūpins, kad tai būtų atliekama kiek įmanoma greičiau. Kur kas didesnių pastangų gali pareikalauti tinkamo domeno pasirinkimas, todėl palanku apžvelgti, į ką derėtų atkreipti dėmesį.
Lietuviškų raidžių naudojimas
Nors „šveplų“ domenų registravimas yra įprasta praktika, tačiau svarbu žinoti, kad domenai taip pat gali būti ir su lietuviškomis raidėmis (ą, č, ę, ė, į, š, ų, ū, ž). Jei nesate užtikrinti, ar domenas su lietuviškomis raidėmis bus pakankamai efektyvus, galite užregistruoti ir „šveplą“ domeną – dalis interneto vartotojų vis dar yra įpratę vykdyti paiešką be lietuviškų raidžių.
Domeno galūnė
Domeno galūnės gali net labai varijuoti, tačiau praktika rodo, kad Lietuvoje efektyviausia rinktis tokius domenus, kurie turi „lt“ galūnę. Tokios internetinės svetainės atrodo pakankamai patikimos ir yra lengvai įsimenamos: nemaža dalis interneto vartotojų „pagal nutylėjimą“ suveda būtent „lt“ galūnę. Jei pasirinksite „com“, „eu“ ar kitokią galūnę, tikėtina, kad apsilankymas jūsų svetainėje sudarys tam tikrų nepatogumų. Žinoma, kas kita, jei svetainė yra orientuota ne vien tik į Lietuvos rinką – tokiu atveju palankiau rinktis „universalesnę“ galūnę.
Kaip išsirinkti geriausią domeną?
• Idealu, jei pasirinktas domenas puikiai atspindi jūsų siūlomas prekes ar paslaugas: tokiu atveju galite būti užtikrinti, kad svetainę pasieks ganėtinai daug lankytojų. Pavyzdžiui, jei teikiate reklamos paslaugas, palanku rinktis tokį domeną, kuriame būtų paminėta tam tikra konkreti paslauga – tai gali užtikrinti didesnį SEO optimizacijos efektyvumą;
• Kartais gali atrodyti, kad sugalvojote tikrai originalų domeno pavadinimą, tačiau paaiškėja, kad… jis jau užregistruotas. Jei svetainė nėra naudojama, tokiu atveju galite susisiekti su jos savininku ir pasiteirauti dėl domeno pardavimo galimybių, tačiau dažnose situacijose tai yra paprasčiausiai per brangu;
• Jei dominantis domenas yra užimtas, kartais kyla minčių atskirus domeno vardus atskirti brūkšneliu ar tašku, pasirinkti kitokią domeno galūnę, ir t.t. Nors jūsų domenas gali būti būtent toks, kokio ir norėtumėte, tačiau tai gali privelti ganėtinai daug painiavos (pavyzdžiui, interneto vartotojai dėl neatidumo gali apsilankyti ne jūsų, o konkurentų svetainėje), taigi, to tikrai norėtųsi išvengti;
• Pakankamai dėmesio vertėtų skirti ir domeno ilgiui: labai trumpi ar ilgi domenai įprastai yra ganėtinai sunkiai įsimenami, taigi, pasvarstykite, ar jūsų pasirinktas svetainės pavadinimas yra ganėtinai skambus ir nereikalaujantis pastangų jį įsiminti (tai neturėtų būti tiesiog kelių raidžių kratinys);
• Jei baiminatės, kad konkurentai gali įsigyti panašiai skambančius domenus (ar tiesiog turinčius kitokią galūnę), vertėtų pagalvoti apie papildomų domenų įsigijimą ir jų nukreipimą į jūsų internetinę svetainę. Jei jūsų įmonės ir internetinės svetainės pavadinimai yra skirtingi, rekomenduojama užregistruoti domeną ir su jūsų įmonės pavadinimu (jei vartotojai bus girdėję apie jūsų įmonę, tikėtina, kad jos ieškos ir internetinėje erdvėje).
Jei kiltų keblumų sugalvoti patį tinkamiausią domeno pavadinimą, tiesiog galite peržiūrėti laisvus svetainių vardus, ir tai jums padės priimti tam tikrą sprendimą.