Daugelis pradėjęs verslą mąsto: ar man tikrai reikalinga internetinė svetainė? O gal užteks tiesiog susikurti puslapį Facebook tinkle? Juk daug kas taip daro: susiveda informaciją, sukelia nuotraukas, čia pat perka reklamą, bendrauja su klientais ir derina užsakymus. Nereikia nei mokėti už serverį, nei už domeną, nei dizaineriams, nei programuotojams…
Visgi, jei Facebook puslapiai pilnai išpildytų svetainių funkcijas, pastarųjų išvis niekam nebereikėtų ir žmonės jų atsisakytų. Bet taip nėra. Kodėl? Nes socialinių tinklų ir internetinių svetainių funkcijos yra skirtingos. Vieniems reikia vieno, kitiems – kito. Klausimas: KO REIKIA JUMS?
Panagrinėkime, ką Jūs gaunate jei renkatės tik Facebook puslapį, o ką – jei tik internetinę svetainę:
1. Nuosavybė ir kontrolė
Internetinė svetainė yra Jūsų ir tik Jūsų. Čia tas pats kaip turėti nuosavus namus. Tik Jūs sprendžiate, kaip joje tvarkytis, kaip pristatyti save ar savo prekinį ženklą.
Tuo tarpu įsikurti Facebook‘e – tai lyg gyventi pas draugą. Taip, tas draugas, net labai neblogas, jis tikrai linki Jums gero ir stengiasi padėti (suprantama: juk kai gerai Jums – gerai ir jam). Bet niekada nežinai, kas jam šaus į galvą, ir kokių naujų taisyklių jis prigalvos, o su metais Facebook darosi vis griežtesnis.
Čia itin svarbu jo politikos pripažinimas ir jo sąlygų laikymasis. Jei Jūsų turinys dėl kažkokių priežasčių Facebook‘ui nepatiks, galite sulaukti įrašų blokavimo ar net paskyros išjungimo. Deja, bet taip nutinka ir dažnai paskyrų naudotojai net nesupranta, kuo prasikalto.
2. Dizaino galimybės
Čia, be abejo, nėra ką lygint. Internetinė svetainė gali atrodyti taip, kaip Jums patinka, atspindėti konkrečiai Jūsų sritį. Juk akivaizdu, kad SPA salono, lažybų punkto, vaikų žaidimų kambario ar tatuiruočių salono puslapiai atrodys visiškai skirtingai. Be to būtent dizainas gali išskirti Jus iš konkurentų, atskleisti Jūsų unikalumą, perteikti Jūsų verslo politiką.
Na, o Facebook‘e viskas atrodo vienodai. Čia vardan dizaino galite tik pasikeisti profilio nuotrauką ir viršelio paveikslėlį. Žinoma, tai irgi visai neblogai, bet… Facebook vis tiek lieka Facebook.
3. Viešinimas ir konkurencija
Tam kad žmonės užeitų į Jūsų svetainę, reikia įdėti nemažai pastangų: ieškoti įvairių viešinimo kanalų bei maksimaliai optimizuoti svetainę paieškos sistemoms.
Facebook‘o privalumas šioje vietoje yra tas, kad žmogui nereikia ieškoti informacijos apie Jus, Jūs pats visame gražume pasirodote ten, kur jis praleidžia didelę dalį savo laiko – socialiniuose tinkluose.
Bet… Be Jūsų čia ateina šimtai ir tūkstančiai kitų, tokių kaip Jūs. Konkurencija yra žvėriška, įrašų kiekis kasmet auga, o jų pasiekiamumas (engagement) krinta.
Bet štai jei žmogus užeina į Jūsų internetinę svetainę, visas jo dėmesys (nors tai tebūtų kelios sekundės) yra skirtas tik Jums ir niekam kitam. Taip, pradžioje gali būti sunku prisivilioti lankytojų, bet tam ir yra SEO optimizacija. Parinkus tinkamus raktažodžius, užpildžius svetainę kokybiškais tekstais, sukūrus nuorodų į Jūsų svetainę Jūsų reitingai kils.
Norint tikrai gerų rezultatų, be abejo, teks investuoti į Google Adwords, bet nuo investicijų nepabėgsi ir Facebook‘e, nes organiškai čia pasiekti klientus šiuo metu beveik nerealu. Visgi konkurencija Google paieškos sistemoje dirbant tikslingai su laiku mažės, tuo tarpu Facebook‘e ji niekada nesustos augti.
4. Naujienų sklaida ir pasiekiamumo garantijos
Naudojantis tik svetaine ir norint, kad Jūsų auditorija sektų Jūsų naujienas, privalote jiems įsiūlyti prenumeruoti Jūsų naujienlaiškį. Bet mes suprantame, kad žmonės tikrai bet kam nedalina savo elektroninių paštų, o ir į gaunamus naujienlaiškius ne visada reaguoja. Taigi ši užduotis tikrai sunki.
Žiūrint į Facebook‘ą susidaro įspūdis, kad va čia skelbti naujienas tai tikrai yra labai patogu. Facebook‘e žmonės neprivalo Jums pateikti jokių asmeninių duomenų. Jūs tik turite pakviesti juos pamėgti Jūsų puslapį, o toliau tiesiog skelbiate įrašus ant savo sienos. Jei informacija tikrai aktuali, jei žmonės skaito panašų turinį į Jūsiškį, teoriškai įrašas turėtų juos pasiekti.
Bet Facebooke viskas paprasta tik teoriškai, nes negali pamiršti konkurencijos ir krentančių engagement rodiklių. Padaręs įrašą čia negali būti tikras, kad jis paklius į Jūsų tikslinės auditorijos naujienų srautą.
Tačiau jei Jūs turite kliento elektroninį paštą… (ir, žinoma, jo leidimą siųsti jam naujienas) – Jūsų rankose vienas galingiausių marketingo įrankių. Taigi gal verta pasistengti dėl to? Vienas iš variantų kaip tai padaryti – Jūsų Facebook siena, o dar geriau viršelis.
5. Statistika
Jūsų svetainės statistika yra Jūsų paslaptis. Jūs neprivalote pranešti savo lankytojams, kiek žmonių pas jus ateina ir skaito Jūsų turinį. Būtent todėl, užėjus į svetainę, ypač jei ji tikrai stilinga ir tvarkinga, sunku suprasti kam ji priklauso – rinkos naujokui ar senbuviui, visi jie atrodo pakankamai profesionalūs ir patikimi.
Na o Facebook‘e žmonės mato skaičius ir tai, be abejo, veikia jų pasirinkimus. Jei tarkim pas Jus sekėjų tik keli šimtai, o pas Jūsų konkurentus keli tūkstančiai, lankytojams gali pasirodyti, kad tie konkurentai geresni už Jus.
6. Bendravimas
Nors internetinės svetainės turi komentavimo funkciją, pastebėkime, žmonės mažai komentuoja jose, dažniausiai dėl to, kad administratoriai ne visada atsako į komentarus, arba daro tai neoperatyviai. Žmonėms yra kur kas patogiau rašyti įvertinimus, klausimus ar nusiskundimus Facebook‘e, kur labai greitai į pokalbį įsijungia ir Jo draugai, ir kiti klientai, ir, žinoma, Jūs. Nieko keisto, juk socialiniai tinklai būtent tam ir sukurti kad bendrauti.
Taigi, ką rinktis? Internetinę svetainę ar Facebook puslapį?
Abu.
Tiesa, galime rasti išimčių. Kažkokiems labai specifiniams verslams, kaip medicinos įrangos ar geležinkelio detalių tiekėjams, Facebook nebūtinas. Jie turi vos keletą potencialių klientų, tad gaišti laiką socialiniuose tinkluose greičiausiai neverta. Visiškai kitas variantas – į vartojimą orientuoti verslai, pvz.: barai, restoranai, grožio salonai. Nemaža dalis jų labai ilgą laiką ir visai neblogai dirba naudodami tik Facebook‘ą. Taip pat Facebook‘o pilnai užtenka smulkiems verslams, pvz.: rankdarbių gamintojams.
Visgi dažniausiai Facebook yra puikus tik pradiniame etape, kol įmonė yra ką tik užgimusi, o savininkas dar nėra tikras, ar jo idėja pasiteisins, dėl ko bijo investuoti į svetainę. Tačiau anksčiau ar vėliau, jei verslas siekia užaugti, svetainė tampa reikalinga nes:
- įmonė apsiribojanti tik Facebook puslapiu atrodo nauja, neprofesionali, mėgėjiška, taigi vartotojai reaguoja į ją atsargiai. Užsiimantiems rimtu verslu ir siekiantiems, kad klientai į Juos žiūrėtų rimtai, tas netinka;
- prekiaujantiems internetu užsakymu derinimas Facebook‘e ilgainiui tampa nepatogus ir prireikia papildomų galimybių: patogaus naršymo po katalogą, prekių krepšelio, tiesioginio apmokėjimo ir žinoma savo stiliaus;
- interneto svetainė leidžia verslui pasiekti daugiau klientų, nes panaudojus raktažodžius ir kitus SEO sprendimus tampa geriau randama Google paieškos sistemos. Ir štai Facebook bei kiti socialiniai tinklai šioje vietoje gali tapti puikiomis pagalbinėmis priemonėmis. Plačiau apie tai ankstesniame mūsų straipsnyje.
Taigi naudokite Facebook‘ą bendravimui, dalinkitės jame istorijomis ir nuotraukomis, rinkite sekėjus ir viliokite juos į savo asmeninę internetinę svetainę. Pagerinkite jos matomumą paieškos sistemose, o jei esate pasiruošęs kilti dar aukščiau, kreipkitės į profesionalus.