Internetiniai seminarai, kitaip vadinami vebinarai, suteikia rinkodaros specialistams galimybę asmeniškiau ir giliau kontaktuoti su auditorija, negu kiti būdai. „B2B“ pardavimų vadybininkai labai mėgsta internetinius seminarus ir dažnai rekomenduoja juos naudoti kaip pagrindinį šaltinį, padedantį sukurti visapusiškai idealius santykius su klientais.
Bet kaip išlaikyti žmonių dėmesį vebinaro metu? Pagal naujausią šaltinį „GoToWebinar‘s“ („Eik į internetinį seminarą“) ir 2017 metų statistiką, tik 40% vedėjų rinkodaros seminaro metu aktyviai įtraukia auditoriją. Taigi, rinkodaros specialistai turi milžiniškas, neišnaudotas galimybes kaip pravesti seminarus žymiai labiau sudominant auditoriją.
Pasiruošimas yra svarbiausias
Mes galime pastebėti, kad nevykęs pasiruošimas yra pasiruošimas žlugimui, bet planavimas yra realus raktas į vebinaro sėkmę! Todėl svarbu gerai pasiruošti, iš anksto įdiegiant reikiamą technologiją ir patikrinant visą įrangą. Įsitikinkite, kad viskas veikia: tinklalapio programinė įranga, ausinės, telefonas, interneto ryšys ir kamera, jeigu tai naudojate.
Antra, įsitikinkite, kad kiekvienas dalyvis turi teisingą, išsamią informaciją apie vebinaro medžiagą, tai yra paprastas žingsnis, bet gali užkirsti kelią įvairioms problemoms.
Norint įgyti auditorijos pasitikėjimą ir išlaikyti susidomėjimą yra svarbu, kad viskas būtų patogu. Jeigu jūsų seminaro programinė įranga turi išankstines įrašymo galimybes, tai gali būti paprastas ir nesudėtingas būdas parengti didžiąją dalį medžiagos seminarui. Taip pasirengę, jūs nepatirsite įtampos tiesioginėje transliacijoje.
Bendraukite su auditorija
Mes galime pastebėti, kad nevykęs pasiruošimas yra pasiruošimas žlugimui, bet planavimas yra realus raktas į vebinaro sėkmę! Todėl svarbu gerai pasiruošti, iš anksto įdiegiant reikiamą technologiją ir patikrinant visą įrangą. Įsitikinkite, kad viskas veikia: tinklalapio programinė įranga, ausinės, telefonas, interneto ryšys ir kamera, jeigu tai naudojate.
Antra, įsitikinkite, kad kiekvienas dalyvis turi teisingą, išsamią informaciją apie vebinaro medžiagą, tai yra paprastas žingsnis, bet gali užkirsti kelią įvairioms problemoms.
Norint įgyti auditorijos pasitikėjimą ir išlaikyti susidomėjimą yra svarbu, kad viskas būtų patogu. Jeigu jūsų seminaro programinė įranga turi išankstines įrašymo galimybes, tai gali būti paprastas ir nesudėtingas būdas parengti didžiąją dalį medžiagos seminarui. Taip pasirengę, jūs nepatirsite įtampos tiesioginėje transliacijoje.
Vebinaras suteikia rinkodaros specialistams galimybę artimai bendrauti su dalyviais. Geriausias būdas, norint įtraukti auditoriją ir padėti dalyviams greičiau įsisąmoninti naują informaciją, tai skatinti aktyvų dalyvavimą. Dar prieš seminarą susikurkite įtraukiančius klausimus, apklausas. Kurkite neformalų bendravimą, naudodami klausimus ekspromtu bei kviesdami dalyvius atsakyti pakeliant rankas ar parašant žinutę.
“GoToWebinar” vedėjai stengiasi, kad vebinarai būtų laisvi, nesuvaržyti ir smagūs ir dažnai pradeda „ledus laužančiu“ klausimu tam, kad prikaustytų visų dėmesį ir padėtų pagrindus aktyviam dalyvavimui. Aktyvus auditorijos įsitraukimas suteikia dalyviams progą įdomiau sudalyvauti, nei vien tik stebint ir klausant. Taip pat, šiuo būdu, rinkodaros specialistai akimirksniu gauna atgalinį ryšį bei įžvalgas apie temas.
Kitas, kūrybiškas būdas kaip galite įtraukti auditoriją, tai seminaro metu pakviesti dalyvius pasirodyti vaizdo įraše kartu su pranešėju. Galbūt tam, kad paklaustumėte kelis klausimus ar padiskutuotumėte aktualia tema. Tai labai geras būdas patraukti dėmesį tų dalyvių, kurie pradeda nuobodžiauti.
Tobulink savo kaip pranešėjo įgūdžius
Kelios technikos galėtų patobulinti jūsų viešojo kalbėjimo įgūdžius. Rekomenduojama kalbėti garsiai, aiškiai ir natūraliai. Niekas neatkreips dėmesio į prezentaciją, jeigu kalbėsite murmėdami, vienodu, monotonišku balsu.
Balso tonas yra svarbus išraiškos būdas, perteikiant jausmus, todėl įsitikinkite, kad jis yra tinkantis, keliantis auditorijos pasitikėjimą. Labai efektyvus būdas išskirti tam tikras mintis gali būti pauzės. Netikėta tyla nustebins klausytojus ir padės jiems vėl susikaupti prie turinio.
Tegul būna smagu
Puikus kelias sukelti didesnį auditorijos susidomėjimą gali būti paskatos. Pasiūlykite dalyviams vertingą prizą, taip sulauksite auditorijos dėmesingumo. Šis metodas paskatins aktyvų dalyvavimą ir privers dalyvius prisiminti seminarą visa savaitę.
Daug gerų emocijų jūs galite sukelti vebinare naudodami vizualizacijas, ruošdami skaidres savo prezentacijai. Naudokite GIF, vaizdo įrašus, ryškias nuotraukas, iššaukiančias emocijas. Išmokite nestandartinėmis formomis perteikti svarbią informaciją. Jeigu iš tiesų jaučiatės kūrybingi, pridėkite gyvybės savo prezentacijai ir pateikite temas vizualiniu būdu bei įtraukite žaidybinių elementų. Užuot parodę „sausus“ duomenis, jūs galite smagiau pateikti juos auditorijai, naudodami teisingų ir neteisingų klausimų formą.
Įvertink savo pasirodymą
Sukurdami grįžtamąją apklausą, galite įsivertinti savo prezentaciją ir sužinoti, koks formatas ar turinio pateikimo būdas geriausiai suveikė. Anketoje galite užduoti paprastus klausimus: „kaip jūs įvertintumėte šį internetinį seminarą.“
Daugelis internetinių seminarų platformų turi įdiegtą analizę, kurią siūloma naudoti, jos pagalba įvertinsite auditorijos susidomėjimą seminaru. Stebėdami besiregistruojančių narių skaičių, galite įvertinti ar vebinaro tema yra aktuali, sėkminga.
Geras būdas įsivertinti yra palyginti užsiregistravusių ir dalyvaujančių narių skaičių. Pastarųjų metų surinkti duomenys rodo, kad dalyvaujančiųjų yra 37 %. Tai pakankamai mažas procentas. Tačiau, čia gali atsiverti didelės galimybės, palaikant bendravimą su nedalyvavusiais ir raginant juos peržvelgti, ištirti kitus ateinančius seminarus.
Įsivertinimas yra raktas tobulėjimui. Ankstesnių seminarų lyginimas leis jums padaryti įžvalgas ir mokintis pastebėti, kas patraukia auditorijos dėmesį ir, kas lemia, kad auditorija praranda susidomėjimą.
Parengė Vitalija Paulauskaitė, pagal Daniel Wass „5 tips to capture your audience’s attention”